МИАТ компани алдагдалтай ажиллаж, зогслоо – ТӨӨРӨГДҮҮЛСЭН

Medee.mn сайтын фэйсбүүк хуудаст 2024.11.04-ний 15:50 цагт “Иргэн Ч.Батаа: МИАТ маань асар хүнд байгаа тухай сонсоод шилэн данс руу орж харахад эхний хагас жилийн байдлаар 50,7 тэрбумын алдагдалтай ажиллажээ. Орон нутгийн нислэгийн алдагдлыг, гадаад нислэгийн орлогоос нөхөж ажилла гэж шахаж байгааг сонсож байсан юмсан. Түрээсээр онгоц авсан байгаа, өр нэмэгдэж хүүний зардал өссөн, бусад зардлууд дээрээ менежмент хийхгүй бол ч зогслоо шүү.” гэсэн пост оруулжээ.

Энэхүү мэдээллийг нягталж өгөх хүсэлт ирсний дагуу нягталлаа.

МИАТ төрийн өмчит компанийн шилэн дансыг шалгаж үзлээ. Тус компанийн 2024 оны хагас жилийн байдлаар 50.77 тэрбум төгрөгийн алдагдалтай тайланг хавсаргажээ. Гэвч компанийн үйл ажиллагааг хагас жилийн тайлангаар дүгнэх нь өрөөсгөл. Тиймээс өнгөрсөн 2022, 2023 оны тайланг мөн шилэн данснаас шүүж үзэв.

2022 оны жилийн эцсийн байдлаар МИАТ компани 36.9 тэрбум төгрөгийн ашигтай ажилласан бол 2023 онд 52.5 тэрбум төгрөгийн ашигтай ажиллажээ. Компанийн борлуулалтын орлого л гэхэд 2022 онд 483 тэрбум төгрөг байсан бол 2023 оны эцэс гэхэд 814.3 тэрбум болж 60% өссөн байна. Тэгвэл 2024 оны хагас жилийн тайлангаар буюу эхний таван сарын борлуулалтын орлого нь 374.5 тэрбум буюу 2022 оны бүтэн жилийн борлуулалтын хэмжээнд дөхөж очжээ.

Эндээс үйл ажиллагаа доголдоогүй болохыг харж болно.

Энэ талаар тус компанийн захирал Б.Мөнхтамир хэвлэлд мөн тайлбар өгч, эрс үгүйсгэжээ.

МИАТ компани КОВИД-19 цар тахлын хоёр жилд буюу 2020 онд 58, 2021 онд 35.2 тэрбум төгрөгийн алдагдалтай ажиллаж байсан талаар тухайн цаг үед мэдээлж байсан. Тэгвэл 2024 онд ашигтай ажиллаж, 2025 онд бүх өр төлбөрөө дуусгахаар төлөвлөжээ. Тухайлбал, цар тахлын дараа МИАТ арилжааны банкуудад 118 тэрбум төгрөгийн зээлтэй, 96 тэрбум төгрөгийн өртэй байсан бол өнөөдрийн байдлаар зээлийн өрийн үлдэгдэл л гэхэд 24 тэрбум төгрөг болж буурчээ.

Мөн 2023 онд 814 тэрбум хүрсэн борлуулалтын орлогоо 2024 онд 1.1 их наяд төгрөгт хүргэх төлөвлөгөөний дагуу ажиллаж байгаагаа Б.Мөнхтамир ярьжээ.

МИАТ компаниас алдагдал өссөн талаар тодруулахад дараах дөрвөн шалтгаанаар тайлбарлав. Үүнд:

  • Агаарын тээврийн либералчлалын үр дүнд үнийн өрсөлдөөн ихэсч, орлого өнгөрсөн оны мөн үеэс 13% буюу 42 тэрбум төгрөгөөр өссөн боловч төлөвлөгөөнөөс 16% буюу 72 тэрбум төгрөгөөр буурсан. Дундаж тарифаар тооцоход тухайлбал Сөүлийн чиглэлийн орлого сард тутам 15-50% буурсан.
  • ОХУ-аас нийлүүлж буй шатахууны биржийн үнэ олон улсын зах зээлийн үнээс өндөр болсон нь зардлыг 20 орчим хувиар өсгөсөн.
  • Бойнг-757, 767 онгоц хоёулаа нарийвчилсан үзлэгт орсон.
  • Техник үйлчилгээний нийт зардал 2023 оны мөн үеэс 24 тэрбум төгрөгөөр өссөн нь нөлөөлжээ.

Эдгээр нь зардал өсгөсөн ч МИАТ компани зогсох хэмжээнд хүрсэн гэдэг үндэслэл болохгүй байна.

МИАТ компани зөвхөн агаарын зорчигч тээврийн үйлчилгээнээс гадна транзит тээвэр, агаарын хөлгийн засвар, газрын үйлчилгээ буюу онгоцыг газарт байх үйлчилгээг зэргийг үзүүлж энэ бүхнээс орлого олж байна.

Тухайлбал, 2024 онд л гэхэд БНСУ-ын Корэйн Эйр компани долоон онгоцоо МИАТ компанийн засварын төвөөр засуулж, үйлчилгээ авахаар захиалга өгчээ.

Өөрөөр хэлбэл, хагас жилийн тайланд үндэслэн компанийн үйл ажиллагааг зогсоход хүрсэн гэх дээрх мэдээлэл нь ҮНДЭСЛЭЛГҮЙ бөгөөд олон нийтийг ТӨӨРӨГДҮҮЛСЭН байна.

Аливаа мэдээллийг баталгаатай эх сурвалжаас авч, нягталж байхыг Factcheck.mn сайт сануулж байна.

Эх сурвалж:

Төстэй мэдээлэл

Монгол Улсад уурхайн үйл ажиллагаа малчин иргэдийн амьдралд хэрхэн нөлөөлж буйг тодорхойлон үнэлэх судалгааг Дорноговь аймгийн Даланжаргалан, Улаанбадрах, Хатанбулаг сумдын иргэдийг хамруулан Форум Ази, Хүний эрх хөгжлийн төв ТББ-аас явуулсан талаараа 2023.04.10-ны өдөр хэвлэлийн бага хурал хийж, мэдээлсэн. Судалгаанд хэчнээн иргэнийг хамруулсан нь тодорхойгүй байгааг хэвлэлийн хурлаараа ярьсан байна. “Эдгээр сумдын иргэд малын бэлчээргүй, ундны […]

Tserenkhuu Ishtseden фэйсбүүк хаягнаас “Вакцинжуулалт бол дархлаажуулалт биш

Товч агуулга Жүрмэд Занаа гэх фэйсбүүк хэрэглэгч 2024.11.28-нд “ГАРДАСИЛ ВАКЦИНЫ НАЙРЛАГАД ИЙМ ХОРНУУД БАЙНА!!!!! ИЙМ ЮМААР ДАРХЛАА ТОГТООДОГ ГЭДЭГ ҮЛГЭРТ БҮҮ ИТГЭЦГЭЭЭ,, ХҮМҮҮС ЭЭЭЭЭ!!!!!!!!!” гэсэн пост оруулжээ. Уг пост дахь агуулгыг нягталж өгөх хүсэлт ирсний дагуу нягталлаа. “Амин хүчил, аморф хөнгөн цагаан гидроксифосфат сульфат, нүүрс ус, L-гистидин, эрдэс давс, полисорбат 80, натрийн борат, витамин, мөөгөнцрийн […]

Наймдугаар сарын 23-нд Халуун Цуст Мөн_Голч_ууд фэйсбүүк хуудсан дээр хуваалцсан видеог маш олон хүн цааш нь тараажээ. Уг бичлэгт: мРНА Вакцин тариулсан хүмүүс 6 сараас 3н жилийн дотор үхнэ хүүхэд гаргах боломжгүй болно цусны донор өгөх боложгүй гэх мэт … Оксфордын доктор Sean Brooks AНХААРУУЛЖ байна!!! 3р ТУН, ХҮҮХДҮҮДЭД ТАРИХ талаар яригдаж байгаа энэ үед […]

Товч агуулга Монгол Улс КОВИД-19-ийн эсрэг вакциныг сайн дурын үндсэн дээр хийж байгаа бол сахуу татран, томуугийн эсрэг вакциныг эцэг, эхийн зөвшөөрлийн үндсэн дээр хийж байна. Хүүхэд байхдаа хийлгэсэн вакцины үр дүнд 4 сая хүнд жил бүр үхлийн аюулаас мултарч байна. Дэлхийн таван хүүхэд тутмын нэг нь анхна шатны дархлаажуулалтад хамрагдаж чадахгүй байгаа ба жилд […]

Өөр мэдээ олдсонгүй.

Хандив

FactCheck.mn сайт нь бие даасан, хараат бус редакц бөгөөд бид сурталчилгаа олгогчдод биш, иргэдэд үйлчилдэг. Бид аливаа компани, улстөрч, засгийн газрын нөлөөнд автахгүй, зөвхөн олон нийтийн эрх ашгийн төлөө ажиллана.

Гэвч нягтлан шалгах ажил нь цаг, мөнгө, шаргуу хөдөлмөр шаарддаг билээ.

Иймд, манай редакц хараат бус байдлаа хадгалж, илүү хүчтэй болоход таны дэмжлэг чухал юм!

Та бидний үйл ажиллагааг дэмжиж байвал ХАС БАНК 5001984178 ЭССТ НҮТББ дансаар хандив өгөх боломжтой. Гүйлгээний утган дээрээ ХАНДИВ гэдгээ тодорхой бичээрэй. Хүсвэл нэр, холбогдох утасны дугаар зэрэг хувийн мэдээллээ оруулж болно.

Биднийг дэмжсэн танд маш их баярлалаа.

Мэдээлэл хайх