FACTCHECK: 2012-2016 онд барааны үнэ өсөөгүй, 8 их наяд төгрөг ч хэвлээгүй …

Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүх шахмал түлшний үнийг 50% бууруулахаар болсон талаараа өчигдөр мэдэгдэх үеэрээ мөнгөний бодлогын талаар мэдлэггүй болохоо нотоллоо.

У.Хүрэлсүх  “Хэдэн саяыг өг гээд сайн сайхан зүйл ярьж байгаа. Үнэндээ тийм мөнгө байхгүй. Ард түмний хуурч, цаасан мөнгө хэвлэх үү. 2012-2016 онд 8 их наяд төгрөгийн цаасан мөнгө хэвлэж зах зээлд гаргасан. Үүнээс болж юмны үнэ өссөн. 

Цаасан мөнгө хэвлэж, гүйлгээнд гаргаж болохгүй. Энэ бол ард түмний амьдралыг дэмжиж байгаа хэлбэр биш. Маргааш нь л талх, мах, цахилгааны үнэ өснө. Энэ бол хамгаалалт биш. Ард түмний амьдралыг, улсынхаа эдийн засгийг хорлож байгаатай адил” хэмээн хэлсэн юм.

Ерөнхий сайдын худлаа ярьж буйг нотлох ХОЁР СТАТИСТИК

НЭГ.  Үнэн хэрэгтээ мөнгөний нийлүүлэлт 2012-2016 оноос хоёр дахин нэмэгдээд буй

Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүхийн хэлээд буй мөнгө хэвлэнэ гэдэг нь мэргэжлийн хэллэг биш бөгөөд төвбанк гүйлгээнд байгаа цаасан мөнгө хэвлэх нь мөнгөний нийлүүлэлтэд нөлөөлдөг зүйл биш билээ. Харин түүний хэлээд байгаа 8 их наяд төгрөг нийт мөнгө буюу M2 юм. 2012-2016 онд М2 7.5-12 их наяд төгрөг байсан бол 2019 онд гэхэд М2 20.8 их наяд болж, 2015 оны түвшнээс л гэхэд хоёр дахин нэмэгджээ. 

Мөнгөний нийлүүлэлт хэрхэн өссөнийг дараах графикаас харж болно. 

График 1. Мөнгөний нийлүүлэлт М2 (2012-2020 оны II улирал, их наяд төгрөгөөр)

Сүүлийн дөрвөн жилд мөнгөний нийлүүлэлт илүү өссөн нь эндээс харагдаж байна. 

Харин Монголбанкнаас 2012-2016 онд хэрэгжүүлсэн мөнгөний уламжлалт бус бодлогыг “мөнгө хэвлүүлсэн” хэмээн шүүмжилж ирсэн. Гэхдээ энэхүү хөтөлбөр нь 8 их наяд бус 3.9 их наяд төгрөгийн өртөгтэй хөтөлбөр байв. 

Энэ хүрээнд мах, шатахуун гэгчлэн таван төрлийн хөтөлбөр хэрэгжүүлсний нэг нь ипотекийн 8%-ийн зээлийн хөтөлбөр бөгөөд тухайн үед төв банк санхүүжилтийг арилжааны банкуудад эрсдэлийг нь үүрүүлэн, тэднээр дамжуулан аж ахуйн нэгжүүдэд олгосон байдаг. Харин үр дүнд нь ААН-үүд дампуураагүй, өрхүүд санхүүгийн хүндрэлд оролгүй өнгөрсөн.

ХОЁР. Үнэ тогтворжуулах хөтөлбөр хэрэгжүүлснээр өргөн хэрэглээний барааны үнэ өсөөгүй харин буурчээ

Үнийн өсөлтийг 2012-2016, 2017-2020 гэсэн цагийн үечлэлээр, өргөн хэрэглээний цөөн бүтээгдэхүүн дээр харьцуулж харъя.

Хүснэгт. Өргөн хэрэглээний гурван бүтээгдэхүүний үнийн харьцуулалт (тухайн оны сүүлийн сарын дундаж үнүүд)

Бүтээгдэхүүн/огноо 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020.III
Мах(үхрийн цул)-кг 6,800 9,500 8,500 7,475 7,680 6,450 10,300 12,125 12,400
Гурил(Алтан тариа1)-кг 700 770 1,000 1,067 1,058 1,084 1,060 1,174 1,300

Нийслэлийн Статистикийн газраас долоо хоног тутамд гаргадаг энэхүү үнийн мэдээллээс харвал 2012-2016 онд үнэ харьцангуй тогтвортой байсныг харж болохоор байна.

Иймд Ерөнхий сайд маань төв банкнаас хэрэгжүүлдэг мөнгөний бодлогын талаар ямар ч мэдлэггүй, эсвэл дандаа худал, буруу мэдээллээр иргэдээ хангадаг болохыг ийнхүү харуулж байна.

Нягталсан: Р.Оюунцэцэг (ikon.mn

Төстэй мэдээлэл

Сүүлийн өдрүүдэд мэдээ, мэдээллийн gogo.mn сайт мэт харагдах зорилготой “Gogo

УИХ-ын чуулганы Пүрэв гарагийн хуралдааны үеэр УИХ-ын гишүүн Х.Болорчулуун асуулт асуухдаа вакцины талаар байр сууриа илэрхийлсэн юм. Тэрбээр “Эрдэмтэд зургаадугаар сарын дундуур КОВИД-19 буурна гэсэн ч буураагүй. Тодорхой хугацааны дараа буурах байх. Орон нутагт өвчлөл бага байхад вакцин тариад зуу зуугаараа гараад эхэлсэн. Газар газрын батлагдаагүй вакцинуудыг хийж, туршилтын туулай болж гүйцлээ” гэсэн юм. Түүний […]

Товч агуулга COVID-19-ийн вакцин нь хүүхдийн эндэгдлийг нэмэгдүүлдэг гэсэн нотолгоо байхгүй. Их Британийн Үндэсний статистикийн газраас мэдээлснээр вакцины сөрөг нөлөөний улмаас 20-оос доош насны нэг хүн нас баржээ. Блогт өгөгдлийг контекстээс хасаж, COVID-19-ийн олон удаа вакцин хийлгэсэн өгөгдлийн багц мэдээлэл дэх хүүхдүүдийн ихэнх нь эрүүл мэндийн нөхцөл байдлаас шалтгаалан нас барах эрсдэл өндөртэй байгааг орхигдуулсан. […]

Нийгмийн мэдээллийн сүлжээнд төлбөртэй сурталчилгаа явуулж буй албан ёсоор бүртгүүлсэн цахим хаяг болон нэр дэвшигчдээс бусад хаягуудыг бид нягталж үзэхэд маш сонирхолтой үр дүн харагдлаа. Нийгмийн мэдээллийн сүлжээнд төлбөртэй сурталчилгаа явуулж буй нам, эсэл, нэр дэвшигчээс бусдыг нь ялгаад харвал дараах фэйсбүүк хаягууд үлдэж байгаа юм. Нэр Хариуцагч Зарцуулсан мөнгө($) Сурталчилгааны тоо Ард түмний ялалт […]

Өөр мэдээ олдсонгүй.

Хандив

FactCheck.mn сайт нь бие даасан, хараат бус редакц бөгөөд бид сурталчилгаа олгогчдод биш, иргэдэд үйлчилдэг. Бид аливаа компани, улстөрч, засгийн газрын нөлөөнд автахгүй, зөвхөн олон нийтийн эрх ашгийн төлөө ажиллана.

Гэвч нягтлан шалгах ажил нь цаг, мөнгө, шаргуу хөдөлмөр шаарддаг билээ.

Иймд, манай редакц хараат бус байдлаа хадгалж, илүү хүчтэй болоход таны дэмжлэг чухал юм!

Та бидний үйл ажиллагааг дэмжиж байвал ХАС БАНК 5001984178 ЭССТ НҮТББ дансаар хандив өгөх боломжтой. Гүйлгээний утган дээрээ ХАНДИВ гэдгээ тодорхой бичээрэй. Хүсвэл нэр, холбогдох утасны дугаар зэрэг хувийн мэдээллээ оруулж болно.

Биднийг дэмжсэн танд маш их баярлалаа.

Мэдээлэл хайх